14.10.2008

In cautarea unei mame adevarate - partea a 2 - a

Cu doar cativa ani inainte de nasterea lui John Wesley, mama lui luase hotararea de a petrece o ora, dimineata si seara in rugaciune si meditatie. Si-a tinut horarea, cu exceptia zilelor in care a impiedicat-o boala. Iar cand a avut posibilitatea, a petrecut ceva timp si la pranz. Mamelor de astazi, care pretind ca sunt prea ocupate, li s-ar putea aminti faptul ca doamna Wesley era mama a nouasprezece copii, si totodata invatatoarea lor.

Scurte omagii

"Imi amintesc rugaciunile mamei - si ele m-au urmarit pretutindeni.S-au tinut de mine toata viata mea." Abraham Lincoln.
"Daca sunt copilul Tau, Doamne, Dumezeule Unic, este pentru ca mi-ai dat o astfel de mama."Sf. Augustin.
"Partea cea mai fericita a vietii mele a fost mama mea." Washington Irving.
"Amintirea mamei mele este darul cel mai mare pe care l-am primit vreodata, si nimic nu l-ar putea inlocui vreodata." Dean Stanley.
"Tot ce am realizat eu vreodata in viata mea, ii datorez dragii mele mame." D. L. Moody
"Influenta unei mame bune valoreaza mai mult decat o mie de profesori." George Herbert

"Omeneste vorbind, mama mea este cauza slujirii mele. Cand m-am nascut, ea m-a consacrat lui Dumnezeu si s-a rugat sa ajung un slujitor al Evagheliei.
Cea mai veche amintire din copilaria mea este aceea cand stateam pe genunchii mamei, iar ea ma invata textul acesta biblic:"Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea..."
spunea Dr. Newman Hall.

Cunoscutul om al lui Dumnezeu, Edward Payon, a scris intr-o scrisoare adresata mamei sale:
"Mustrarilor si invataturilor tale datorez toate valorile intiparite in mintea mea si care, sper, imi vor fi motivele pentru care te voi binecuvanta intreaga vesnicie."

Nevoia noastra actuala o reprezinta mamele cu preocupari evlavioase, pentru care gandul de a-si vedea copii patati de pacat si robiti de Satana este de neconceput. O astfel de mama a fost si mama lui Charles H.Spugeon.
Cand noi ne gandim la sufletele pe care le-a castigat el pentru Dumnezeu, la predicile pe care le-a rostit, la tinerii pe care i-a instruit, la institutiile pe care le-a lasat in urma sa - in mod firesc, cautam cauza. Dar nu vom avea mult de cautat daca citim aceasta provocare miscatoare din partea acestei mame, care a fost o adevarata sculptorita de suflete:
"Te-am crescut in calea neprihanirii. Tatal tau si cu mine ti-am fost exemple bune.
Te-am invatat Evanghelia.Ti-am aratat calea pacii. Fiul meu,daca nu vei trai o viata evlavioasa, in Ziua Judecatii eu voi sta inaintea lui Dumezeu si voi depune marturie contra ta."

Bill Sunday povesteste despre un pastor care facea vizite credinciosilor. Cand a sunat la usa unei case anume, a raspuns la usa o fetita. Pastorul a cerut s-o vada pe mama ei, dar fetita l-a intrebat: “Sunteti bolnav?” El a raspuns ca nu e, iar fetita l-a mai intrebat:”Sunteti ranit?” Pastorul a raspuns din nou:”Nu”. Apoi fetita a intrebat daca a venit deoarece stia pe cineva ranit sau bolnav. Cand, din nou, raspunsul pastorului a fost negativ, ea a spus: ”Atunci n-o puteti vedea pe mama, pentru ca ea se roaga de la ora noua la zece”.
Era noua si douazeci, dar pastorul s-a asezat si a asteptat patruzeci de minute ca sa poata vorbi cu ea. La ora zece femeia a intrat cu lumina gloriei ceresti stralucindu-I pe fata, si atunci pastorul a inteles de ce casa lor era asa de luminoasa; a inteles din ce cauza cei doi fii ai ei erau studenti la seminarul teologic, iar fiica ei era o misionara. Iadul intreg nu ar putea smulge un baiat sau o fata de langa o astfel de mama".

CAND MAMA SE RUGA

Nu cred ca voi putea vedea
Cat va mai tine viata mea
Ceva la fel de minunat
Ca scena care pe-nserat,

Copil fiind, o savuram
Si zi de zi o asteptam:

Cand mama fredona duios
Cu chip senin si luminos

Cantarile duhovnicesti
Si-alese imnuri crestinesti.
Apoi Sciptura deschidea
Si-adanc miscata-n ea citea.

Pe urma ea ingenunchea
Si, ah, ce rugi fierbinti rostea!
Cand implora pe Dumnezeu
"Binecuvanta fiul meu!"

Un foc in mine s-a aprins
Si niciodata nu s-a astins
Nicicand nu voi putea uita
Mamico, rugaciunea ta!...

Desi nu te mai rogi acum
-Caci ti-ai sfarsit al vietii drum-
In seara asta, pe ascuns,
O raza-n suflet mi-a patruns,

Scaldat in ea, ingenunchez
Si pilda iarasi ti-o urmez.
Departe orige grijuri las
Si-n binecuvantatul ceas,

Cand rugile-ti ma urmaresc
Eu prin lumina lor zaresc
Mai sus de marea de cristal,
Al vesniciei mele mal…

Niciun comentariu: